Gode tips: Undgå skader på dit arbejde

Du behøver ikke at have noget specielt aktivt arbejde for at kunne få skader eller smerter med tiden. Det kan du få, ligegyldigt hvad du arbejder med. Derfor er det også vigtigt, at du lærer at passe godt på din krop, så du kan undgå det. Du skal kunne holde til at arbejde i mange år, og det er ikke rart at have smerter i kroppen, så du bør altid gøre dig selv den tjeneste at passe på din krop.

Kan du allerede mærke nogle smerter?

Hvis du allerede kan mærke, at du har nogle smerter, der langsomt er ved at bygge sig op, bør du få gjort noget ved det hurtigst muligt. Det er nemlig sådan med den slags, at det kun bliver værre, desto længere du venter med at få det tjekket. Du kan besøge din læge eller en fysioterapeut alt afhængig af, hvilken type smerter du oplever. Du kan finde en fysioterapeut Odense her.

Bevæg dig når du er på arbejde

Hvis du har et arbejde, hvor du sidder ned det meste af dagen, kan du sagtens risikere at få ondt i kroppen. Det kan dog hjælpe, hvis du forsøger at bevæge dig på en eller anden måde. Der findes forskellige redskaber, som er designet til, at du kan sidde og bevæge dig, imens du sidder ved din kontorplads. Det er f.eks. en kontorcykel, et gåbånd eller en balanceplade. Det er desuden en god idé at gå en tur rundt på kontoret et par gange om dagen, så du ikke er i den samme position hele tiden.

Tænk over dine arbejdsstillinger

Ligegyldigt om du har et aktivt, et stående eller et stillesiddende job, skal du sørge for at tænke over dine arbejdsstillinger. Hvis du sørger for at arbejde i nogle ordentlige positioner samt sørger for at ændre dem, vil det være rigtig godt for din krop.