Markedsføring på et nyt niveau

online markedsføring

Er det gået lidt i stå med at få solgt noget fra din virksomhed? Om det er serviceydelser eller fysiske varer, er det ikke en god ting at salget går i stå. Dette betyder at der skal nye metoder i brug. Det kan og vil kræve et vist niveau af kreativitet i de fleste tilfælde. Derudover vil det selvfølgelig også kræve tid og omtanke!

For at komme i gang med sin nye strategi inden for marketing, skal du vide hvor du vil ændre noget. Via reklamation? På din egen hjemmeside? Hvordan og hvorledes vil du starte ændringen? Disse ting skal overvejes og genovervejes. Næsten vigtigst af alt, skal du vurdere om du selv har de kreative kompetencer det kræver, eller om du skal have hjælp udefra.

 

Start på din egen hjemmeside

Din hjemmeside er noget af det første der skal overvejes. Du skal overveje om det skal promoveres. Du skal overveje om der skal laves små ændringer i det for at modernisere det for eksempel. Du skal overveje og det hele skal fornyes fra en kant af. Alle tre dele er absolut nødvendige at overveje. Det er en simpel start. Hvem ved – måske er det simpelthen kun det, der skal til for at fremme dit salg.

Du skal eventuelt have fornyet din beskrivelse af din varer og/eller serviceydelser samt virksomheden i sig selv. Dette kan gøres via webtekster. Denne form for serviceydelse kan købes på nettet og gøres professionelt, eller du kan ud fra egen vurdering se, om det er noget du selv ville kunne skrive. Det er vigtigt hvad der står på din hjemmeside. Hjemmesiden er i langt de fleste tilfælde potentielle kunders førstehåndsindtryk af virksomheden. Er dette forældet, dårligt formuleret eller på andre måder ikke tip top, er det klart, at det vil have en effekt på salget.

 

Reklamation

Du kan fremme dit salg via reklamation. Det kan være en radioreklame, en tv-reklame, en reklame der hænger ved busstoppestedet eller en reklame i avisen. Her skal du tænke på hvad din målgruppe er. Hvis du med sikkerhed ved, at din målgruppe ikke læser aviser, er det klart at din reklame ikke skal i avisen. Det kan derimod være at du ved din målgruppe kører med bil og derfor hører radio. Det kan også være at din målgruppe er ældre mennesker. De hører for det meste radio ved eftermiddagskaffen eller andet. Her vil en radioreklame være perfekt.

Der er mange faktorer der spiller ind når du skal vælge din form for reklamation. Det er klart, at hvis du har med unge mennesker at gøre, så er en reklame ved et busstoppested oplagt. Der skal tænkes ind hvor din målgruppe befinder sig og på hvilket tidspunkt. Efter den beslutning er taget, skal der overvejes hvordan du vil formulere dig i din reklame. Det er vigtigt at gøre det klart og tydeligt hvad man laver, hvad det koster, hvor det er osv. Dette skal gøres på kort tid – hvis det er radio. Ved et busstoppested, skal det fange menneskernes opmærksomhed, så de har lyst til at læse det.