Tips til hvordan du bedre kan holde pause på arbejdet

Når du er på arbejde, så arbejder du meget, og derfor skal du hele tiden være på. Du skal derfor sørge for at holde de pauser, som du har brug for i løbet af en arbejdsdag. Pauserne er nemlig med til, at du kan undgå stress samtidig med, at du får fornyet energi.

Tips

  1. I dine pauser i løbet af dagene, bør du tænke på andet end arbejde. Du skal derfor give slip på tankerne om arbejde, og give dig selv lov til at drømme væk. Dette er en god måde, hvorpå du kan få et pusterum inden, at du vender tilbage til dit arbejde.

  2. Tag flere små pauser i løbet af en dag. Hvis du har en tendens til ikke at prioritere dine pauser, bør du lægge pauser ind i din kalender, så ved du, hvornår du skal holde dine pauser.

  3. Lav vejrtrækningsøvelser, da du herved kommer til at give slip på dine tanker her og nu. Dit fokus rettes kun mod dine vejrtrækningsøvelser, og du kommer derved til at give slip.

Meditation og aflastning

Hvis du kan mærke, at du begynder at føle dig stresset over dine mange arbejdsopgaver, så bør du trække stikket for en stund og lave meditation. Du kan nemt og enkelt lave meditation på din arbejdsplads, da du kan sætte dig i behagelig stilling. Herefter kan du lukke dine øjne og trække vejret dybt. Hvis du føler, at du kan mærke, at du er mere spændt i nogle muskelgrupper end andre, bør du rette fokus mod disse. Desuden kan du investere i steppie, som hjælper dig til at slappe mere af, da du kan blive aflastet og derved give slip på dine spændinger.