Få styr på firmafesten i Odense – 3 gode råd

Arbejder du i Odense eller omegn, og er det snart tid til den årlige firmafest på arbejdpladsen? Uanset om du er i festudvalget eller bare skal ankomme som gæst, ligger der en lang række forberedelser og masser af planlægning forud for selve firmafesten.

Det gælder om at komme i gang med festplanlægningen i god tid. I hvert fald hvis du ikke vil risikere tidspres, stress og uforudsete udfordringer undervejs. Men hvad er det så, du som minimum skal have styr på for at kunne afholde den ultimative og succesfulde firmafest? Læs med nedenfor, hvor vi giver dig tre hurtige inspirationsråd til, hvordan du både kommer godt i gang og godt i mål.

#1 Hvilken type fest – klassisk eller tema?

Det allerførste, du og dine medarrangører bør overveje nøje, er, hvilken type firmafest I ønsker. Dette spørgsmål er afgørende at få afklaret relativt tidligt i planlægningsprocessen. Det er nemlig med til at sætte rammerne for hele festens udformning, indhold og forløb.

Skal det være en klassisk fest, hvor der lægges op til fint (galla)tøj, lækker mad og drikke samt dansefest på dansegulvet? Eller er I mere til den sprælske og farverige temafest, så I kan opleve jeres kollegaer på slap line?

Jo hurtigere I beslutter jer, desto hurtigere kan I også få handlet ind. Eksempelvis skal I købe udklædning og passende tematisk oppyntning, musik og lignende. Hvis du mangler inspiration til udklædningstøj og festartikler, kan du finde et væld af kostumer lige her.

#2 Hvor skal festen stå – ude eller hjemme?

Et andet afgørende punkt, du skal have styr på, er selvfølgelig, hvor festen skal stå. Det er vigtigt at overveje, hvorvidt I ønsker at holde firmafesten privat på arbejdet eller i eksterne, lejede lokaler. Sidstnævnte løsning kan være en fordel, hvis I gerne vil adskille “business” og “pleasure”, så I ikke føler, at I er på arbejde under festen.

Odense rummer et væld af gode lokationsmuligheder i form af fest- og selskabslokaler til udlejning – i alle størrelser og til alle behov. Overvej i denne forbindelse, om lokalerne skal ligge i centrum, eller om I gerne vil lidt væk fra midtbyens stress og jag? Du skal ikke bevæge dig ret langt væk fra Odense centrum, før du når til naturskønne områder. Perfekt til eksempelvis udendørsarrangementer og teltfester.

#3 Mad og drikke – catering eller hjemmelavet?

Uden mad og drikke dur helten ikke – og det gælder også med festen. Dine kolleger skal selvfølgelig have god mad og drikke. Her er det store spørgsmål, hvorvidt I selv skal stå for proviant, eller om I bestiller udefra i form af catering eller kok.

Den ene løsning er ikke bedre end den anden, og de har hver især deres fordele og ulemper. Med catering slipper I for det besværlige arbejde og kan bare læne jer tilbage og nyde festen. Odense udgør et overflødighedshorn af restauranter, caféer og takeaway-kæder, der tilbyder lækre menuer – også specifikt til firmafester. Er I mere til “gør det selv”-løsningen, får I selvfølgelig en del forberedelse, men til gengæld kan I lave det nøjagtig, som I gerne vil have det. Og ofte til meget billigere penge.

Hvis du får styr på ovenstående tre punkter, er du og dine kolleger allerede rigtig godt på vej mod målet om den perfekte firmafest.

God planlægning – og fest!